Etusivulla nähtävästä maalauksesta tämä kaikki lähti. Otin maalauspohjan ja akryylimaalit pensseleineen esille, ja siinä vaiheessa jo ajattelin, että nyt haluan tehdä jotain erilaista. Uusi vuosi - uudet tuulet. Maalaaminen alkaa minulla siitä, että otan esille ne värit, jotka minua kullakin kertaa viehättävät, intuitiivinen valinta siis. Tällä kertaa väreiksi valikoituivat sinisen ja turkoosin eri sävyt, valkoinen ja ruskea. Jos loppuvuoden pimeissä hetkissä keho tarvitsi punaista, nyt talven viileät sävyt alkavat herättää huomioni. Aloin maalata pohjaa entiseen tapaan, mutta ymmärsin, että jos haluan muutoksia, on minun tehtävä jotain eri tavalla. Heitin pensselit pois, ja sotkin sormeni väreihin. Sehän vasta hauskaa oli, ja siitä alkoikin löytyä uudenlainen tapa aloittaa maalaaminen. Pensselin vaihe tuli sitten vasta, kun maalaukseen alkoi kehkeytyä vene ja muut tarkemmat yksityiskohdat. Jätin hetkeksi maalaamisen kesken, ja annoin ajatuksien muhia... Olin saanut kuvaan veneen, ja pohdin, minne olen matkalla. Ajatus kotiinpaluusta syntyi, kun kyyhkyset lensivät kuvaan mukaan. Kyyhkynen (ja valkoinen sulka) on ollut viime vuosina minulle oman totuuteni symboli. Se johdattaa minut kotiin, joten tässä sitä nyt ollaan... matkalla kotiin, kyyhkysten johdattamana. Maalaamisen avulla työstän omia ajatuksia ja saan uusia oivalluksia elämästä.

Voit pohtia, mikä johdattaa sinun matkaa, onko sinulla kentis jokin oma symboli, minkä nähdessäsi saat vahvistusta olevasi juuri oikeassa paikassa, oikeaan aikaan? Yhdessä matkaaminen on paljon hauskempaa ja antoisampaa, joten toivon teistä blogin seuraajista aktiivisia osallistujia. <3

Seuraava maalaus on jo työn alla. Sain ajatuksen yöllä, ja nimikin työlle tuli unessa. "Viisaus asuu meissä."  Eli sitä viisautta nyt sitten etsimään...